Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tohle album, myslím, poměrně věrně vykresluje současný úpadek heavy metalu, kterému by možná více slušelo uschování pod cizoslovné synonymum dekadence.
To by totiž alespoň nebylo tak do očí bijící, cože se to děje s metalistovým rodným stylem a možná by to dokonce na první pohled vypadalo, že je všechno v pořádku a že jen dochází k jakémusi uměleckému posunutí vnímání těžké kovařiny. Ovšem nedochází.
Žádné mlžící pojmenování by nemohlo změnit fakt, že album „To The End“ je skutečně albem velmi slabým, které by si po tom všem, čím heavy metalové dějiny prošly, rozhodně nemělo zasloužit to, co se mu (bohužel) děje. Totiž vydání relativně zavedeným vydavatelstvím, slušná distribuce daleko za hranicemi rodné německé země a k tomu všemu i občas velmi slušné recenze.
Úplně nejhorším na tom ale je ta skutečnost, že autoři ORDEN OGAN v tom na dnešní přesycené a neobjevné scéně rozhodně nejedou sami. Pak už totiž doopravdy nezbývá, než začít hovořit o onom v úvodu zmíněném úpadku.
Viděno očima člověka, co už má něco naposloucháno, je „To The End“ vpodstatě o ničem. BLIND GUARDIAN a RUNNING WILD ve svých nejlepších letech, o které tady výhradně jde, totiž rozhodně měli něco do sebe, zatímco tenhle mix libovolných produktů z jejich dílen do sebe nemá vůbec nic.
ORDEN OGAN v podstatě sice mají vlastní názor, ale nemají jej jak vyjádřit, protože všechny jejich výrazové prostředky už předtím použil někdo jiný a dvě shora zmíněné kapely především. Mimochodem, když jsem se pídil po významu jejich názvu, dostal jsem se k šílené definici zpěváka a kytaristy Seeba, podle nějž znamená „Řád Oganu“, přičemž „Ogan“ je jen jakýmsi nesmyslem resp. „zvláštním kulinářským způsobem přípravy skopového, při němž je dotyčná ovce vystavována dlouhodobému hudebnímu zneužívání“.
Snad jedinou výjimkou z celého více než hodinového hracího času alba je skladba „The Things We Believe In“, která v posluchači přece jen zanechá dojem, že ji složil někdo, kdo si posledních cca patnáct let nesedí na uších.
Možná by pomohla výmluva na to, že naprosto objektivně už v téhle hudební říši není téměř z čeho vařit, řekne možná někdo.
Já si to ovšem nemyslím, přestože na zmíněné objektivitě velmi vyčerpaných stylových možností těžkého kovu se asi shodneme všichni. Jednak jsou totiž stále tací, co i tak zvládnou se nezesměšňovat, a jednak žádnou kapelu na světě přece nikdo nenutí, aby i přesto hledala riffy a nápady tam, kde už dávno jen tak nerostou.
ORDEN OGAN však evidentně navzdory tomu všemu hledají, a pokud jim to někdo baští nebo v tom vidí smysl, pak k tomu lze asi jen těžko něco dalšího dodávat. Snad jen, že pokud budou hrát podobný heavy metal „až do konce“ (jak zřejmo z názvu alba), může se jim velmi lehce stát, že je tou dobou už velmi dávno nebude poslouchat ale vůbec nikdo.
1. The Frozen Few
2. To The End
3. The Things We Believe In
4. Land Of The Dead
5. The Ice Kings
6. Till The Stars Cry Out
7. This World Of Ice
8. Dying Paradise
9. Mystic Symphony
10. Angels War
11. Take This Light
12. Masks (bonus)
13. The Battle Of Waterloo (bonus)
Diskografie
To The End (2012) Easton Hope (2010) Vale (2008) Testimonium A.D. (2004)
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.